петък, 24 октомври 2014 г.

Салата от карфиол





Продукти за 4 порции

1 средно голяма  глава карфиол
2 с.л. олио
50 г стафиди
сок от 1 лимон
настъргана кора от 1/2 лимон
2 - 3 с.л. каперси
50 г нарязани сурови бадеми
сол и бял пипер на вкус
2 - 3 с.л. зехтин
2 с.л. ситно нарязан магданоз






Приготвяне

* Накиснете стафидите в лимоновия сок и ги оставете да се напоят за 20 минути.

* С кухненска салфетка добре подсушете каперсите от саламурата.Загрейте олиото и ги изпържете за 2 -3 минути докато станат хрупкави. Извадете ги с решетъчна лъжица и ги отцедете от излишната мазнина върху кухненска салфетка.

* В същата мазнина запържете за кратко бадемите докато станат златисти. Отцедете и тях от мазнината.

* Накъсайте карфиола на розички. С нож изрежете само горната им част. Останалото може да ползвате за супа, пюре или друго ястие. Изпържете карфиола за 2 - 3 минути  в останалото от каперсите и бадеми олио. Трябва да остане суров, съвършено хрупкав. Достатъчно е само леко да промени цвета си. Посолете по време на пърженето. 

* Извадете карфиола в купа и го оставете да изстине. След това добавете стафидите заедно с лимоновата кора и сок, бадемите и магданоза. Полейте със зехтин и разбъркайте. Опитайте на вкус и ако е нужно добавете още сол, лимонов сок или зехтин. Разпределете салатата на порции и преди поднасяне поръсете с бял пипер  хрупкавите каперси. Наздраве!






.

22 коментара:

  1. Фантазия! Непременно ще я опитам. Много обичам карфиол. И аз съм на вълна салати с карфиол. Звездата тази есен. Искам да ти препоръчам като ценител една салата с него, хапваме я в Пасторант и ни стана любима. Правих я и у дома. Сварени карфиолени розички, но не напълно, накъсана риба тон, каперси, обилно количество магданоз, шепа накъсана рукола, всичко залято с дресинг от стрити рибки аншоа, скилидка чесън и зехтин. Лимон по желание. Божествена е! Опитай я скъпа! Целувам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Ани, непременно ще я опитам. Много ми харесва комбинацията с риба тон и сос от аншоа. Аз често го ползвам като дресинг за различни салати. Благодаря за споделеното.

      Изтриване
  2. Чудна е салатката , Йоли !
    Веднага си записвам рецептата.
    Поздрави и леки почивни дни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е вкусна, Ели. Синът ми и приятелите пощуряха по нея. Наистина си заслужава салатата. Благодаря ти!

      Изтриване
  3. Чудесна е, Йоли :)
    Аз го хапвам суров с балсамико и зехтин.
    Но комбинацията с бадеми, каперси и стафиди
    ще ни хареса!
    Наздраве :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Диди. Аз не съм фен на суровия карфиол, определено не ми е по вкуса. Ще се радвам да опиташ тази салата и да си кажеш мнението. Наздраве и на вас!

      Изтриване
  4. Аз тези дни експериментирах с печен карфиол, който е нещо като топлата версия на твоята слатка, Йоли. Наистина е голяма вкусотия! И как греят снимките ти... Май слънчо се е подслонил в къщичката ти. :)
    Прегръдки, мило другарче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз пробвах с печен, Гери, но категорично не ми хареса толкова. Някак си хем ми е безвкусно, хем ми мирише по силно на зеле. ще се радвам да пробваш и този вариант. Благодаря муцунке.

      Изтриване
  5. Оооо, звучи фантастично и ще опитам задължително, а може и още днес, тъй като имам налични всички продукти :) Благодаря за идеята и уютен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ще се радвам, Ванче. Отсега съм сигурна, че ще ви хареса. Да ви е сладка! Благодаря ти.

      Изтриване
  6. Отговори
    1. Евка, върви си по есенно време тази салатка. Ще се радвам да я пробвате и вие у дома. Благодаря ти.

      Изтриване
  7. И аз съм почитетел на карфиола :)! Чудесна салатка, Йоли! А паста с карфиол и риба тон също е много хубава, все отлагам да напиша рецептата мислейки, че няма да се хареса :)!
    Поздрави с пожелание за спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иве, непременно я напиши, моля те! лично аз съм убедена, че ще се хареса, то няма как да е друго! Благодаря ти много, радвам се, че ти допадна салатата!

      Изтриване
  8. Йоли, салатата е страхотна! Как да издържиш като видиш снимката и да не я направиш:) Обичам карфиол и не устоях да я пробвам веднага. Влиза в графата "любими" и ще се прави пак скоро. Прегръдки, вълшебнице!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето го първият осмелил се да опита салатата. Много ме зарадва, Светле! Страшно съм щастлива, че ти хареса! Благодаря ти!

      Изтриване
  9. Страхотно ми звучи и излежда тази салата,Йоли,интересна и несъмнено пленителна!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Давай Роска, тичай до магазина докато пак не е станал безбожно скъп карфиола. Благодаря ти много.

      Изтриване
  10. Много обичам суров карфиол, правила съм и паниран. Салатката ти, Йоли, много ми допадна в съчетание с останалите продукти. Прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти хареса, Дани. Аз никак не обичам суров и варен карфиол. Ако го варя го оставям доста твърд, като е разкашен не ми допада. Съвсем суров също. Този вариант е нещо по средата и много ми хареса. Ще се радвам да опиташ, благодаря ти.

      Изтриване
  11. Аз ще опитам тази богата салата задължително, карфиола ми е много любим. Комбинацията на продуктите ми стана интересна и лекото запържване на всичко си представих как би променило вкуса! Чудесна салатка!
    Поздрави, Йоли!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като си те познавам съм наясно, че веднага ще усетиш как се изменя вкуса от лекото запържване на продуктите. Ще се радвам да опиташ, вълшебнице. Благодаря ти.

      Изтриване