вторник, 23 септември 2008 г.

Орехова торта с кафе






Продукти за блата

125 г меко масло
125 г пудра захар
3 яйца
25 г ситно смляно кафе
100 г ситно смлени орехи
100 г брашно
1/2 ч.л. бакпулвер

време за печене около 20 -25 минути
загрята фурна на 170*
големина на формата около 22 - 24 см








Продукти за крема

1 литър прясно мляко
4 жълтъка
12 с.л.захар
8 с.л.брашно с връх
2 ванилии
настъргана кора от 1 лимон
100 г черен шоколад
100 г бял шоколад
1 ч.ч. течна подсладена сметана

4 с.л. коняк или друг алкохол по ваш вкус









Приготвяне

* Разбийте маслото със захарта на пухкав крем и прибавете един по един трите жълтъка. Смесете пресятото брашно с бакпулвера и кафето. Разбийте белтъците на сняг. Към маслената смес с внимателно бъркане започнете да прибавяте по малки части брашно, орехи и белтъци като ги редувате. Постелете дъното на тортена форма с хартия за печене и изсипете тестото. Предварително загрейте фурната на 170* и изпечете блата за около 20 - 25 минути. Проверявайте готовността на изпичане с дървена клечица. След като изстине го разрежете хоризонтално на две части и ги сиропирайте леко с коняка, разтворен в 1 каф.ч.вода.

* За крема, в тенджерка разбъркайте брашното, захарта, ванилията и лимоновата кора. Сложете жълтъците и разредете с прясното мляко. Сварете крема до нужната гъстота. Още докато е горещ разделете крема на две части. В едната сложете начупения бял шоколад, а в другата черния. Разбъркайте докато се стопи шоколада и оставете да изстине добре. Разбийте сметаната на пухкав крем и с внимателно бъркане я прибавете към кремовете за да станат леки и пухкаве.

* Намажете единият блат с половината от кремовете като ги редувате неравномерно. Сипвайте с лъжица от двата крема на купчинки и после размажете като внимавате да не ги смесвате. Така след като отрежете тортата ще има тук там бял крем, тук там шоколадов. На снимките може да видите как парчето торта се е получило от едната страна с бял, а от другата с кафяв крем.  Похлупете с другият блат. Останалите кремове шприцовайте отгоре като решетка. Оставете тортата да престои на студено в хладилник поне 4 -5 часа преди да я сервирате. Да ви е сладко!












.

44 коментара:

  1. Мила Йоли,
    целувам Ви ръцете, с които освен великолепна музика, можете да творите и толкова вкусна красота!

    ОтговорИзтриване
  2. Много,много благодаря!Радвам,че че оценяте това,което правя.Наситина съм много щастлива!

    ОтговорИзтриване
  3. Йоли тази торта е страхотна за нашето семейство защото обожаваме орехи.:Д имам малко затруднение и се надявах да ми помогнеш.Искам да направя торта с ванилови блатове и шоколадов крем,но незнам с какво да напоя блатовете.Може ли да ми дадеш идея?

    ОтговорИзтриване
  4. Много ти благодаря. Ще се радвам да ви се хареса тортата. Можеш да я сиропираш пак с коняк,можеш със захарен сироп или пък с кафе, разтворено във вода.Но ако искаш блатовете да си останат бели ползвай само прясно мляко с ванилия или захарен сироп.Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна торта миличка, така обичам торти с орехи! :) Непременно ще се пробва!:)

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда божествено. Възхищавам се и на прецизно изработената шоколадова украса!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря момичета,ще се радвам,ако опитате тортата.Чудна е и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  8. Мила Йоли,
    От известно време гледам Вашите рецепти в предаването "Юлисима". Очарована съм. Днес открих и сайта Ви. Браво! Успех! Зная, че ще ни радвати с още хубави, интересни и вкусни рецепти.

    ОтговорИзтриване
  9. Много,много ти благодаря.Радвам се,че си вече и тук,а не само пред телевизора.Добре дошла и да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте,

    Направихме тази торта с приятелка и мога само да кажа, че е НЕВЕРОЯТНО вкусна! Макар да изглежда сложничка и времеемка, не е така. Тортата се прави лесно. Мога да допълня, че кремовете (белия и кафяв) са толкова хубави, че могат спокойно да се правят и самостоятелно. При мен останаха по 1 чашка след намазване на тортата и в хладилник се съхраняват чудесно.
    Аз не сложих разбитата подсладена сметана към кремовете, защото принципмно я избягвам, но и така станаха идеални за тортата.
    Благодарности за рецептата, Йоли!!!

    Хриси

    ОтговорИзтриване
  11. О,толкова се радвам!Благодаря от сърце.Да ви е сладко на всички.

    ОтговорИзтриване
  12. Привет, Йоли!
    Аз се пробвах и с тази торта:) Много вкусна, дори сиропирах блатовете не с коняк, а с Бейлис разтворен в прясно мляко. Засилих още вкуса на кафето :) Та на вкус се получиха нещата, обаче пореден провал с кремовете (същия проблем имах с тортата Магнетен) :((( Не знам защо като сложа сметаната и се разреждат, стават толкова течни, че нищо не може да ги задържи там където трябва, а какво остава пък и да шприцовам нещо с тях... Не знам защо така, след като ги сваря (слагам дори 1 лъжица брашно в повече) са сравнително гъсти. Като сложих шоколада престояха поне 6 часа в хладилника преди да ги използвам. Но тая сметана която уж трябваше да ги олекоти и да могат да се шприцоват, тя ги разреди?! За тортата Магнетен ползвах една сметана и като станаха така, реших че тя е проблема. Сега купих друга и пак така. Е да, все са растителни, щото нали казваш че животинската не може да се разбие така хубаво на сняг и хич не съм си помисляла за нея. Не вярвам и да е от шоколада, защото ползвам такъв на копчета. Та, кажи ми моля те къде ми е проблема. Твойте кремове като ги гледам на снимките изглеждат все едно са чиста сметана, толкова леки изглеждат... Трябва да разбера къде бъркам, защото съм на път да се откажа да правя торти с такъв тип крем, а не искам :(
    Благодаря ти предварително!

    Поздрави,
    Ема

    ОтговорИзтриване
  13. Ох,Емче,моля те,не се отказвай.Много вкусен и лек става крема така.Сигурно аз не го обяснявам както трябва.Сварявам крем и го оставям да се охлади много добре.Най-хубаво в хладилника.Може да има шоколад в него,може и да няма.След като е вече студен крема е много гъст,разбиам го с миксер на бързи обороти за да стане съвсем гладък.Отделно разбивам сметана на върд крем и просто я смесвам,понякога с лъжица,понякога и с миксера.Никога не ми се е получавал течен крем,просто не си обяснявам защо така става пр теб.Сметаната наистина я разбивам много,като сирене става направо,отделя се от стените на купата даже.Виж,робвай с малко количество,не прави цял литър мляко.Ако след охлаждане и смесване със сметаната е течен,имай предвид,че няма и да стегне кой знае колко повече.Единственото спасение е да сложиш желатин,разбира се.Опитай пак.Аз утре ще претегля с кантарчета колко е брашното и захарта,че все с лъжици я карам.Ох,утре няма да е,че имам концерт и цял ден съм по репетиции,но в петък обещавам.Ще ти кажа точно колко ми идват захарта и брашното спрямо млякото.Благодаря ти Еми,че опита.Сигурна съм,че ще оправим нещата.

    ОтговорИзтриване
  14. Здравей, Йоли! Възхищавам се на уменията ти. Днес се престраших да опитам да направя тази страхотно изглеждаща торта, но имам едно притеснение. Мисля, че блатът ми стана прекалено тънък. Сравнявам го със снимката. Къде може да е проблема? Бакпулверът е пресен, белтъците се разбиха на страхотен гъст сняг, но въпреки това ми се струва, че моят блат е по-тънък от този на снимката (може би цялата му дебелина е колкото горният блат на твоята торта).
    Поздрави,
    Станислава

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря, че опита Стани.Много ще се радвам,ако ти хареса и на вкус.Има две причини от които може да се получи така.Или формата да е по-голяма от моята, или при прибавянето на белтъците да е поспаднал повече въздуха в тестото.Ако не можеш да разрежеш блата хоризонтално на две части просто сипи крема отгоре.Вкусът ще е същия.Дано наистина се получи добре.

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте Йоли!
    Каквото и да кажа е малко за Вашето творчество и талант.Благодаря за чудесните и вкусни рецепти с които радваме нашите семейства.Бих искала да Ви попитам/понеже съм правила ваши рецепти/специално за ореховите блатове.Торта Династия съм правила поне 3пъти за 1 месец и хванах тънкостите,но наскоро правих торта"Кафе и шоколад"-мисля,че леко се доближава да Денастия,но блатовете станаха много тънки и ронливи-буквално се чупеха а от вътре леко клисави.Пека ги във форма 26см.-Дали формата е голяма или е спаднал крема при добавяне на орехите.Сега мисля да изпробвам и тази орехова торта.Дано се справя с нея,и не се получи тънък блат.Благодаря Ви още веднъж-в къщи сме любители на сладките изкушения и с удоволствие ги приготвям.Желая Ви лека и усмихната седмица и все така да ни радвате.Поздрави Нели.

    ОтговорИзтриване
  17. Ей,Нелка,ти щом така си усъвършенствала Динестията нищо вече не може да ти се опре!Благодаря ти миличка.Изобщо не се нуждаеш от никакви съвети!Само с теб могат да се съветват приятелите и близките ти!Благодаря ти от сърце!Много ме зарадва!

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей, Йоли. Иска ми се използвам идеята за ореховия блат, но да го съчетая с ябълки, мед и канела. Какъв съвет ще ми дадещ? Ивето

    ОтговорИзтриване
  19. Ивче,ще стане великолепно!Много,много вкусно ще бъде.Идеята ти е перфектна.Непременно ми кажи после,ти току що сътвори нова рецепта!Браво на теб,обичам точно това,да си измисляш,да твориш,да променяш!Носи ми истинско удоволствие.Нямаш нужда от съвети миличка!Никакви!

    ОтговорИзтриване
  20. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  21. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  22. Здравейте!Чудесна торта,но и при мен се получи същия проблем с разтечените кремове,въпреки,че предварително изчетох коментарите и спазих всичко дословно.И на мен,след прибавяне на сметаната ми се разредиха-следващия път-без сметана.Иначе вкусът на тортата е чудесен,но и с малко лошия външен вид вече е преполовена.Весел и усмихнат ден!Ивелина

    ОтговорИзтриване
  23. Иве,благодаря ти,че опита тортата.Незнам защо така ти се е получило с кремовете,не би трябвало,особено,ако си ползвала растителна сметана.Да знаеш,че всеки втечнен крем може да се оправи с малко желатин,не да го направиш на желе,а само да го стегнеш малко.Благодаря ти отново и да ти е сладко.

    ОтговорИзтриване
  24. Здравей, Йоли,
    аз също реших да направя тази тортичка и претърпях истински провал. Всичко си беше уж наред с крема, но като сложих разбитата сметана цялата маса стана малко по-течна. Проблема настана, когато се опитах да наредя тортата. Кремът буквално изтичаше, а не беше толкова рядък. Накрая така се отчаях, че сложих желатин в крема и понеже, не ми се видя достатъчно накъсах блатовете и ги обърках заедно с крема. В момента стои в хладилника и се надявам до утре да има вид на торта. Засега съм измислила да я "маскирам" с шоколадов ганаш, но ... не се знае утре каква изненада ме очаква. Дано не се изложа много ...
    Габи

    ОтговорИзтриване
  25. Габи,от твоите неудачи,както ги чета си направила една нова чудесна торта.Убедена съч, че ще е така.Чакам с нетърпение да ми кажеш какво е станало.Знаеш ли,винаги съм казвала,че ако една торта не става,винаги идеално може да се поправи.Всичко може да се прикрие при тортите,а хората се притесняват от това.Ти си ми доказателството на думите.Благодаря ти мила,искрено вярвам,че тортата ще е чудна!

    ОтговорИзтриване
  26. Здравей, Йоли,
    тортата наистина стана невероятно вкусна. Външния вид също беше приличен, особено като се има предвид през какви неудачи преминах заради него.
    Съжалявам, че не знам как да прикача картинка, за да я видите.
    Габи

    ОтговорИзтриване
  27. Знаех си аз! Браво Габи,точно така се прави.Когато нещо не се получава така, както си го замислила първоначално,винаги има начин да се оправи.Дори да стане още по-хубаво.Разбрала си това,усетила си го и си го направила.Ето това е креативността,която толкова обичм.Браво на теб!

    ОтговорИзтриване
  28. Тортата е страхотна! На мен блата също ми стана тънък, но пък направих още един, а кремовете следващия път ще пробвам с желатин, защото сложих по- малкоо мляко, тортата стоя в хладилника повече от 24 часа и пак се поразпадна после. Не знам как ти се получават на теб, Йолии :( Но пък всичко си заслужаваше! Стана мн вкусна и с нетърпение чакам повод пак да я направя, но пък може и без повод.... :D
    Сави

    ОтговорИзтриване
  29. Благодаря ти Сави.Радвам се,че опита тортата,хубава е на вкус.Съжалявам,че ти се е разводнил крема.Но же я опиташ пак,нали?Какво да ти кажа,буквално съм написала рецептата от книжката,която имам и така и съм я направила.По тези пропорции я правих.Успех ти желая следващият път и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  30. Здравей Йоли , правя тортата в момента чакам кремовете да изтинат . Проблема сега е блата стана тънак е разрязах го . Но си мисля да не би защото орехите бяха леко влажни когато ги смлях или кафето утежни тестото измерих го точно незнам . Но си мисля за орехите следващия път да ги оставя ден два да се изсушат. И да питам ще станели вместо сметаната да сложа кондензироно кокосово мляко . Избягваме млякото . Елизабета

    ОтговорИзтриване
  31. Много се радвам,че опита тортата,Бети.Въпреки несполуките.Съгласна съм за кравето мляко - определено трябва да се избягва.Но ти ме питаш за сметаната.Ако си направила крема с мляко,не виждам какъв е проблема да използваш и сметана.Ако не искаш да е мелчна,сложи растителна.По-добре ще е от кокосовото.Ти си прецени.Благодаря ти отново!

    ОтговорИзтриване
  32. Йоли, благодаря за чудесната и много вкусна торта! Не можах да я издокарам така красива като твоята, но се хареса на всичките ми гости! :)
    Прегръдка! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аааааааа, Иве! Така ме зарадва! Ти си изключителен кулинар и наистина е чест за мен! Благодаря ти мила!

      Изтриване
  33. Здравей,Йоли!току що направих тази торта за рожденния ден на мъжът ми.Получи се малка .И кремовете ми станаха редки.Абсурдно е да се шприцоват.Може би по тази причина ми остана крем за още една доста по-голяма торта.На вкус са страхотни,но се разочаровах. :( Спазих всички указания.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много съжалявам да чуя това. Незнам какво да ти кажа, много хора правят тази торта. И други казват, че блата става малък. Или пък тънък. На други пък се получава перфектно. Преди няколко дена я прави Ивана, коментарът и е преди твоя. Можеш да влезеш в нейния блог и да видиш тортата. Не мога да променя нищо в рецептата. Тя е от една много стара книжка и съм спазила написаните там пропорции. Благодаря ти, че опита, въпреки несполуката.

      Изтриване
  34. Мога ли да заменя кафето с какао в блата? Моля?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Да, разбира се, че можеш. Спокойно го замени. Просто тортата няма да има вкус на кафе, нищо друго няма да се промени.Надявам се да ти хареса, благодаря ти!

      Изтриване
  35. Мила Йоли, От години съм твоя почитателка и по всеки повод използвам твоите перфектни рецепти, без значение дали е предястие, сос,супа, основно и особено тортите. Правила съм почти всичките шоколадови и орехови торти и винаги с отличен резултат.Имам 2 въпроса: 1.Като посочваш температурата на фурната за печене с вентилатор ли е или на долно и горно нагряване? 2.Как се прави украсата на ореховата торта с кафе? Не ми се получи като твоята решетка. Какъв е твоят съвет?
    С огромно уважение към таланта ти: Милка Ганчева

    ОтговорИзтриване
  36. Мила Йоли, не можах да се свържа с теб първия път и сега ти пиша за втори път.Почитателка съм ти от години и нито една твоя рецепта не ме е подвела! Без значение дали става дума за предястия, сос, основно ястие, сладкиши или торти!Винаги се е получавал отличен резултат! Но сега имам 2 въпроса: 1.температурата на фурната за печене, която посочваш в рецептите си с вентилатор ли е или на долно и горно нагряване? 2. Как се прави решетката на ореховата торта с кафе, защото не успях да я направя като твоята. Каква е тайната?
    С благодарности за всичко, което съм научила от теб и преклонение към огромния ти талант,
    Милка Ганчева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Миле,много се радвам, че ти харесват рецептите ми. Фурната е с вентилатор, в средата пека винаги. Ама така съм свикнала, може и без вентилатор да печеш, няма значение. Решетката се прави с шприц, знаеш. Има филмчета в интернет, можеда видиш нагледно. Заповядай да погледнеш тук, мисля, че добре е обяснено нагледно.

      https://www.youtube.com/watch?v=JEL4eyQYJ-U

      Изтриване
  37. Йоли здравей!Всичко,което правиш е супер вкусно!Много те моля би ли ми обяснила:как точно се прави тази решетка на ореховата торта?Благодаря предварително!☺

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, Краси. Точно в предният коментар пуснах линк на Мила да види как се прави решетката. Ето ти го и на теб. Мисля, че ще ти е много по-лесно да видиш, отколкото аз да се опитам да обясня.

      https://www.youtube.com/watch?v=JEL4eyQYJ-U

      Изтриване
  38. Здравейте Йоли! Тази торта неизменно присъства на нашите семейни празници! Предстои юбилей на мъжа ми и отново ще я направя!Благодаря ви за страхотните рецепти!Всичко ,което пробвам от тях е много вкусно и сполучливо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много ме зарадва! Благодаря ти от сърце! И непременно поздрави рожденика от мен. Един юбилей и страхотен празник!

      Изтриване